دانشگاه پیام نور واحد کوثر در یک نگاه

کل مقالات داخلی کل مقالات ISI ۰ کل مجلات کل کنفرانسها ۰ کل دانشجویان ۰ کل اساتید ۰ قدمت دانشگاه به زودی طرحهای پژوهشی غیر از داده های تعداد دانشجویان و تعداد اساتید دانشگاه که به صورت دستی از سایت دانشگاه و یا آمار منتشر شده موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی استخراج شده است سایر داده ها به صورت خودکار و بر اساس پایش ماشینی بروی مقالات نمایه شده از کنفرانسها و ژورنالهای کشور و یا پایگاههای بین المللی صورت می پذیرد. در صورتی که مغایرتی در داده های واقعی و آمار اعلام شده از روی این سایت ملاحظه می نمایید، می توانید از طریق بخش ارتباط با ما با کارشناسان سیویلیکا برای رفع مغایرت ارتباط بگیرید.

رتبه دانشگاه پیام نور واحد کوثر در سالهای اخیر

توضیح نمودار رتبه بندی سالانه

نمودار زیر رتبه (Rank) دانشگاه پیام نور واحد کوثر را بر اساس معیار تولید مقالات علمی در سالهای مختلف نمایش می دهد. رتبه "یک" به مرکز علمی دارای بالاترین تعداد تولیدات علمی (مقالات کنفرانسی و ژورنالی) اختصاص می یابد و سایر مراکز در رتبه های پایین تر قرار میگیرند. تعداد مقالات دانشگاه پیام نور واحد کوثر در نمودار پایین در طی سالهای مختلف نمایش داده شده است.
هر مرکز دارای دو رتبه است که نسبت که مراکز همرده و همچنین نسبت به کل مراکز علمی فعال در سطح کشور سنجیده می شود.
با توجه به اینکه حجم نمایه سازی مقالات در سال ۱۳۹۹ نهایی نمی باشد، رتبه بندی تا یک سال قبل تعیین می شود. کلیه نمودارهای این پایگاه به روز بوده و با نمایه سازی هر مقاله جدید، تاثیر آن در نمودارها به صورت لحظه ای نمایش داده می شود.



نمودار سالانه مقالات دانشگاه پیام نور واحد کوثر به تفکیک مقالات کنفرانسی و ژورنالی

توضیح نمودار سالانه تولید مقالات علمی

نمودار زیر تعداد مقالات منتشر شده توسط پژوهشگران دانشگاه پیام نور واحد کوثر در هر سال را نمایش می دهد. این نمودار شامل مقالات ژورنالی و کنفرانسی پذیرفته شده پژوهشگران دانشگاه پیام نور واحد کوثر می باشد که به تفکیک سال است. با کلیک بر روی عبارت "مقالات ژورنالی" و یا "مقالات کنفرانسی" قابلیت انتخاب و افزوده شده هر یک مقالات مجموعه های ژورنالی یا کنفرانسی به نمودار وجود دارد.



نمودار سالانه مقالات بین المللی ISI منتشر شده توسطدانشگاه پیام نور واحد کوثر

توضیح نمودار سالانه مقالات بین المللی ISI

نمودار زیر تعداد مقالات منتشر شده توسط پژوهشگران دانشگاه پیام نور واحد کوثر در هر سال را نمایش می دهد. این نمودار شامل مقالات ژورنالی و کنفرانسی پذیرفته شده پژوهشگران دانشگاه پیام نور واحد کوثر می باشد که به تفکیک سال است. با کلیک بر روی عبارت "مقالات ژورنالی" و یا "مقالات کنفرانسی" قابلیت انتخاب و افزوده شده هر یک مقالات مجموعه های ژورنالی یا کنفرانسی به نمودار وجود دارد.



نمودار کنفرانسهای برگزار شده و شماره نشریات منتشره دانشگاه پیام نور واحد کوثر

توضیح نمودار کنفرانسها و ژورنالها

نمودار زیر شامل دو سری داده است. سری اول، تعداد کنفرانسهایی که دانشگاه پیام نور واحد کوثر در هر سال برگزار نموده است و سری دوم شامل شماره هایی از نشریات علمی است که توسط دانشگاه به چاپ رسیده است.



همکاران استراتژیک علمی دانشگاه پیام نور واحد کوثر

توضیح نمودار همکاران استراتژیک علمی

تمام مقالات نمایه شده در پایگاه سیویلیکا تجزیه و تحلیل شده و پس از اختصاص نویسندگان مقالات به مراکز دانشگاهی و پژوهشی، ارتباط بین نویسندگان مقالات تحلیل می شود. ما می دانیم که پژوهشگران دانشگاه پیام نور واحد کوثر با کدام دانشگاهها و مراکز علمی همکاری تخصصی داشته اند که نتیجه آن تولید محتوای علمی در قالب مقاله بوده است.

نمودار چگالی موضوعات مهم پژوهشی دانشگاه پیام نور واحد کوثر

توضیح نمودار چگالی موضوعات پژوهشی

عمده محورها و کلیدواژه های علمی مورد بحث توسط پژوهشگران دانشگاه پیام نور واحد کوثر در مقالات تولیدی سال 1398 به صورت زیر می باشد. این کلید واژه ها بیشترین کاربرد را در کل مقالات تولیدی امسال این مرکز داشته اند.
یعنی دغدغه اصلی محققان 1398 موضوع و می باشد.

هدفهای مهم دانشگاه

مشارکت در همگانی‌سازی آموزش عالی و ارتقای سطوح علمی و فرهنگی جامعه
فراهم نمودن امکان ادامه تحصیل برای افراد شاغل و خانه داری که قادر به تحصیل در دانشگاه‌های سنتی نیستند
کاهش موانع و ارائه امکانات برای ادامه تحصیل دانشجویان در تمامی مقاطع تحصیلی داخل و خارج از کشور
راه‌اندازی بزرگترین شبکه آموزش الکترونیکی برای تمامی مقاطع تحصیلی
فراهم نمودن امکان بهره‌مندی از کلیه پتانسیل‌هایی که در سیستم‌های آموزشی سنتی نادیده گرفته شده‌اند
تامین بخشی از منابع انسانی کارآمد مورد نیاز کشور، به ویژه در مناطق محروم
ایجاد همکاری‌های علمی به منظور مرتفع نمودن مسائل اجتماعی
برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه مدت و بلند مدت برای افزایش دانش و مهارت داوطلبان
امکان تحصیل داوطلبان بومی در محل سکونت
جذب منابع انسانی بومی در مراکز و واحدها به عنوان کارکنان و اعضای هیات علمی

 

وظایف اصلی دانشگاه

پذیرش و آموزش دانشجو در کلیة مقاطع تحصیلی (دکتری، کارشناسی ارشد، کارشناسی و کاردانی)
ایجاد زمینه برای ادامة تحصیل افرادی که در نظام آموزشی متعارف به سادگی  امکان‏پذیر نیست.
ایجاد و به­کارگیری نظام آموزش نیمه حضوری مجازی و آموزش از راه دور رادیو وتلویزیونی
ایجاد زمینه مساعد برای ارتقای دائمی و به هنگام کردن سطح دانش نیروهای کارآمد جامعه.
ایجاد زمینه‏های مناسب برای دستیابی به دانشهای جدید و تولید علم
گسترش سطح دسترسی به آموزش عالی در اقصی نقاط جهان به خصوص برای ایرانیان و فارسی زبانان علاقه­مندان به جمهوری اسلامی
همکاری در ایجاد زمینه‏های مناسب برای مشارکت همگانی در توسعة فرهنگی جامعه و گسترش کمی و کیفی آموزش عالی

 

برنامه­های آتی دانشگاه در بعد بین المللی

پذیرش دانشجوی دانشگاه مجازی به زبان فارسی
راه‏اندازی پیام‏نور رادیو و تلویزیونی و توسعة آموزش عالی
توسعة همکاریهای بین دانشگاهها و تربیت دانشجوی  تحصیلات تکمیلی
پذیرش دانشجوی بدون کنکور در واحدهای برون مرزی، مناطق آزاد تجاری
ایجاد شعبات دانشگاه در خارج از کشور با همکاری دانشگاههای خارجی

 

 برنامه­های ارتقای کیفی دانشگاه

توسعه و گسترش و ارتقای دوره های تحصیلات تکمیلی
بازبینی کتب و تحول محتوایی کتب در راستای برنامه ریزی درسی رشته­ها و گرایشهای تحصیلی در مقطع کارشناسی دانشگاه
جذب کادر علمی تمام وقت و غیر تمام وقت و ارتقای سطح تحصیلات و مرتبه دانشگاهی آنها
اصلاح آیین نامه های آموزشی، پذیرش و انتقال دانشجو و آیین نامه فعالیتهای علمی استادان
اصلاح نظام مدیریت در دانشگاه پیام نور
هویت بخشی به دانشجویان و اعضای خانواده پیام نور و اعتلای نام دانشگاه پیام نور در جامعة علمی فرهنگی کشور
تلاش برای ایجاد فضایی معنوی تر برای دانشگاهها و تحولات بلند مدت معرفتی ـ فرهنگی دانشگاه  از طریق تحول محتوایی در  رشته های علوم اجتماعی و انسانی.
معیار سازی آزمونهای ورودی و امتحانات دانشجویان دانشگاه و کاهش عوارض اجرای آزمونهای غیرمعیار

 

برنامه­های توسعه کمی دانشگاه

استفاده از ظرفیتهای  آموزش عالی قابل استفاده و اشباع نشدة بخش دولتی، اعم از مراکز آموزشی وابسته به دستگاههای اجرایی و دانشگاههای دولتی و بخش خصوصی قابل دسترسی، برای توسعه برنامه­های دانشگاه پیام­نور
توسعه ظرفیت آموزش الکترونیکی و تکمیل دانشستان در مقام  مکمل نظام آموزش نیمه حضوری دانشگاه پیام نور و برپایی دانشگاه مجازی پیام نور
استفاده از قابلیتهای رادیو و تلویزیون و ماهواره برای آموزش رشته های عمومی دانشگاه
ایجاد و گسترش رشته های جدید علمی در کشور
توسعة دوره های رشد و تربیت مدیران مورد نیاز کشور
گسترش مراکز  بین المللی و مرزی پیام نور در مناطق آزاد، مناطق مرزی و شعبات خارج از کشور
ایجاد دوره ها و مقاطع تحصیلی ویژه برای سایر دانشگاههای دنیا در حوزه های زبان و ادبیات فارسی، فلسفه و الهیات
سازماندهی برای ایجاد دانشگاههای نیمه حضوری استانی
برنامه­ریزی درسی در مقطع کارشناسی، بر مبنای الگوی چند بخشی پودمانی به منظور اجرای اقتصادی برنامه­ها و تسهیل دسترسی همگانی به آموزش عالی در اقصی نقاط کشور
تأمین منابع مالی مورد نیاز برای طرحهای توسعه­ای ، امور جاری دانشگاه و مدیریت مالی بر آن.